Profiel van Universys Group

Universys Group is een multifunctioneel bedrijf, welke in 2007 is opgericht als een organisatieadviesbureau en inmiddels uitgegroeid tot een “instituut voor ondernemers”. Het bedrijf houdt zich voortdurend bezig om het ondernemen te moderniseren, optimaliseren en succesvoller te maken.

Samenvoeging van de woorden universum, universeel en systeem vormen de naam Universys. Het universum staat voor heelal; groot en oneindig. Universeel betekent algemeen, allesomvattend en multifunctioneel. Systeem staat voor methode. Samengevat staat universys voor groot, oneindig aan oplossingen, kent weinig beperkingen, is flexibel en dus inzetbaar voor uiteenlopende zaken. En past bewezen methoden toe om de opdrachten tot een succes te brengen, maar wel met unieke resultaten.

Qua kleur is gekozen voor rood, blauw en groen. Niet toevallig; want dit zijn de drie primaire kleuren (bij additieve kleurmenging) waarmee je alle andere kleuren kunt vormen. De betekenis hierachter is diversiteit; wij doen graag zaken met iedereen en staan altijd open voor nieuwe ideeën.

 

GOED GEORGANISEERD…

Een goede organisatie van uw zaken vormt de basis voor uw succes. Een goed management, stabiele en moderne automatisering maar ook een effectieve en multifunctionele website vormen tegenwoordig de basis voor elke onderneming.

Universys Group heeft deze belangrijke elementen zelf in huis en biedt talloze faciliteiten als ‘pakketten’ aan; afhankelijk van uw budget, kunt u alles in huis halen wat u nodig heeft, zonder vaste verplichtingen (zoals arbeidsovereenkomsten, servicecontracten etc.). Vooral voor starters en kleine bedrijven is het erg interessant om gebruik te kunnen maken van veel zaken, zonder hoge investeringen. Overigens bieden wij iedereen maatwerkoplossingen. Wij kunnen u precies datgene aanbieden, welke u zelf wilt of daadwerkelijk nodig heeft. Tussentijds kunnen er altijd wijzigingen doorgevoerd worden. U hoeft zich alleen nog maar bezig te houden waar u goed in bent; ondernemen. De rest doen wij voor u, zodat u het nóg beter kunt!

Elke klant krijgt individuele aandacht en aanpak. Van begin tot het eind. Ongeacht of u ons voor een paar uur nodig heeft of voor paar maanden of jaren, wij gaan even serieus en professioneel om met elke opdracht. Elke klant is even belangrijk voor ons en krijgt altijd de volledige aandacht van ons!

HET SYNONIEM VOOR SUCCES

Universys Group is het synoniem voor succes; alle opdrachten die tot op heden zijn uitgevoerd zijn tot de volle tevredenheid van onze klanten uitgevoerd. Het bewijs is dat wij een erg lange lijst hebben van belangrijke referenties zoals diverse Ministeries en departementen, belangenorganisaties zoals de Koninklijke Horeca Nederland en Slachtofferhulp Nederland, grote organisaties zoals Abn Amro Bank, SNS Bank, maar zeker ook namen in de commerciële sector zoals Unamic/HCN (Xerox Groep), Eismann en Lecturama zijn hier slechts enkele voorbeelden van. Het geheim achter deze successen is gebaseerd op de bedrijfsfilosofie: “het zaken doen begint pas als de klant binnen is”. Daarmee benadrukken wij hoe belangrijk wij het vinden om onze klanten zo goed mogelijk te behandelen, juist vooral als wij ze eenmaal als klant al binnen hebben. Geen loze beloften, maar daden dus.

Subsidieadvies waar u echt wat aan hebt

succes

SubsidieNetwerk is niet als enige bureau actief in de subsidiebranche. Wanneer u op zoek bent naar subsidieadvies zijn er genoeg adviseurs en bureau’s te vinden. Sterker nog, er zijn genoeg websites waar men een “gratis subsidie scan” kan laten uitvoeren. Waarom zou u dan kosten maken voor een adviseur of subsidieadvies? Simpelweg omdat goed bureau meer doet voor haar klanten dan alleen ‘advies geven’ en daarmee het toeval vrij spel laat.

Leer je klant kennen

Elke dag spreken wij ondernemers. Wij bellen en bezoeken ze en ze bellen ons of schuiven aan in onze ontvangstruimte. Ze willen weten of er subsidie is voor de plannen die zij hebben. Die plannen verschillen natuurlijk per onderneming. De één wilt jongeren met een beperking een kans bieden, een ander wilt gaan importen/exporteren en weer een ander bedrijf is bezig met het ontwikkelen van een nieuw technisch innovatief product. Maar allemaal willen ze weten of er subsidie voor hen is. Met ruim drieduizend subsidiemogelijkheden begrijpt u ook dat er meer mogelijkheden zijn, dan de ondernemer kan overzien. Zo komt het vaak voor dat een bedrijf, voor hetzelfde project, gebruik kan maken van verschillende regelingen, alleen omdat dit ook blijkt aan te sluiten op een andere overheidsdoelstelling waarvoor eveneens subsidie beschikbaar is gesteld. Alleen door onze klanten te leren kennen, goed door te vragen en uw bedrijf tot in de details te begrijpen, is een goed en volledig advies mogelijk. De specialistische kennis van het subsidielandschap is daarbij een noodzakelijke voorwaarde. Een gratis online scan biedt dat allemaal niet.

Subsidieadvies en subsidie aanvragen

Het is mogelijk voor ondernemers om zelf de subsidie aan te vragen, in een aantal gevallen kan dit digitaal. Waarom dan toch een adviseur in de arm nemen? Om verschillende redenen. Onze subsidie adviseurs beschikken over de juiste kennis en blijven up-to-date van alle wijzigingen en veranderingen die er regelmatig plaatsvinden. Juist door die kennis kunnen wij veel sneller schakelen tussen de verschillende regelingen en kost het minder tijd om ze in te dienen. Bovendien zijn er veel factoren die de succeskans kunnen beïnvloeden. Onze adviseurs hebben dit overzicht. Hierdoor halen we het meest optimale resultaat uit de subsidiemogelijkheden. Dus profiteer ook van onze kennis en expertise voor een goed en gedegen subsidieadvies.

Een subsidieadviseur is als een automonteur

Misschien een vreemde vergelijking, maar denkt u er toch eens over na. Natuurlijk, u kunt zelf aan uw auto sleutelen. Maar het kost u minder tijd, irritatie en frustratie als u de auto naar een garage brengt. Daarbij is het vooral belangrijk wanneer u weer in uw auto kunt rijden. Hoe de monteur de auto repareert en welke technische kennis hij daarvoor moet hebben is minder belangrijk. Zo werkt het ook bij een subsidieadviseur. Wij leveren de beste subsidiemogelijkheden voor u en het best mogelijke resultaat bij het aanvragen. Hierbij bespaart u uzelf tijd, frustratie en irritatie en hoeft u zich geen zorgen te maken om de kwaliteit.

In welke industrie, sector of markt u ook actief bent, SubsidieNetwerk kan met haar expertise en veelzijdige kennis een gedegen subsidieadvies geven. Neem vandaag nog contact op met een subsidieadviseur.

Wat kost het om een bedrijf te starten?

Handig natuurlijk, om te weten welke financieringen er mogelijk zijn voor starters. Maar hoeveel kost het om een bedrijf te starten? Er zijn ondernemers gestart met alleen een laptop, dus het is mogelijk om met weinig middelen te starten. Alleen volledig kosteloos starten dat kan helaas niet. Denk bijvoorbeeld aan uw telefoonlijn of het laten maken van een website. Met dit artikel willen we u graag meer inzicht geven in de financiën bij het starten van een bedrijf.

Inschrijven bij de KvK

Nadat u uw ondernemingsplan heeft geschreven en nog wat randzaken heeft geregeld is het tijd om de inschrijving bij de Kamer van Koophandel vast te leggen. Er zijn periodes geweest dat het inschrijven bij de KvK gratis was, anders kost het een gemiddeld een paar tientjes voor een inschrijving.

Dit geldt anders wanneer u een B.V. of stichting wilt opstarten. In dat geval kan dit alleen via een notaris, die uiteraard betaald dient te worden. Dit kan een fors bedrag zijn voor startende ondernemingen, dit kan oplopen tot twaalfhonderd euro.

De kosten van een werkplek

Het meest voordelige is natuurlijk om vanuit huis te werken. Alleen wanneer uw bedrijf groter groeit is het vaak wenselijk om personeel aan te nemen of een mooie ruimte te hebben om klanten te ontvangen. In dat geval is bedrijfsruimte noodzakelijk en brengt dit ook de nodige kosten met zich mee.

De kosten die u maakt voor het huren van een bedrijfsruimte zijn – onder bepaalde voorwaarden – wel aftrekbaar van uw winst. Dit geldt ook voor de kosten van energie, schoonmaakdiensten, verzekeringen en inrichtingen.

Hoe werkt het subsidieproces van Subsidie Netwerk?

Wij hebben intussen al veel ondernemers en bedrijven mogen helpen bij het vinden van subsidiemogelijkheden en een belangrijke rol bij het aanvraagtraject mogen spelen. Omdat subsidies en financiële stimuleringsregelingen nog steeds een “vaag” gebied zijn voor veel ondernemers beschrijven wij hier hoe ons subsidieproces eruit ziet en wat we precies voor u doen.

De stappen van het subsidieproces

Bij het onderzoeken naar subsidiemogelijkheden, met als doel om zoveel subsidie of financieel voordeel voor u te verwerven, krijgen we te maken met een aantal formele regels en procedures. Hier moeten ook wij ons aan houden, om er voor te zorgen dat alles op een correcte wijze gebeurt en u niet voor verrassingen achteraf komt te staan. In zes effectieve stappen doorlopen we het subsidieproces.

  1. Het identificeren van bedrijfsactiviteiten, projecten en investeringen:

Tijdens een (telefonisch) gesprek bespreken we door middel van een vragenlijst de situatie binnen uw bedrijf. Hierin komen verschillende aspecten aan bod en kunnen we al een ruwe inschatting maken van de mogelijkheden en voordelen.

  1. Onderzoek naar de subsidiemogelijkheden:

De subsidieadviseur gaat aan de hand van de antwoorden die u heeft gegeven, aan de slag. De adviseur weet namelijk precies waar hij het moet zoeken en of dit op regionaal, provinciaal of zelfs Europees niveau is. Het onderzoek neemt gemiddeld vier weken in beslag. De uitslag wordt in een rapport gebundeld en per post naar u gestuurd.

  1. Bespreking van de subsidiemogelijkheden:

Dit is een optionele stap. U bepaalt namelijk zelf of u het rapport met één van onze adviseurs wilt bespreken en de aanvragen door ons wilt laten uitvoeren.

  1. Voldoen aan relevante subsidie vereisten:

Wij proberen tijdens het onderzoek al zoveel mogelijk rekening te houden met de eisen die bepaalde regelingen aan bedrijven stellen. Door de diversiteit kan dit soms lastig zijn. Daarom willen we dit zoveel mogelijk samen met u vaststellen wanneer wij het subsidieaanvraagtraject gaan uitvoeren. Ons doel is dat de subsidie of het financiële voordeel daadwerkelijk aan u wordt toegekend.

  1. Het opstellen en indienen van de subsidieaanvraag:

Zoals we net al stelden, bent u vrij om te kiezen of u zelf de subsidieaanvraag regelt of dit door ons laat doen. Wanneer wij het aanvraagtraject uit handen nemen, zitten hier formele regels en procedures aan verbonden. Deze dienen strikt gevolgd te worden omdat dit anders negatieve gevolgen kan hebben voor de uitkering. Hierbij kan het zijn dat wij bepaalde informatie, formulieren of een handtekening van u nodig hebben.

  1. Ontvangst subsidie beschikking en afwikkeling:

Na het verzamelen, invullen en lezen van alle formaliteiten, formulieren en procedures, is het wachten op een akkoord van de subsidieverstrekker. Per regeling verschilt wie de verstrekker is. De subsidieverstrekker bepaalt vervolgens of een subsidie of een financiële regeling wordt toegekend. Zowel u als wij worden hiervan op de hoogte gebracht zodat we u ook correct kunnen helpen bij de afwikkeling ervan.

Laat Subsidie Netwerk ook uw bedrijf helpen!

Bent u na het lezen van dit artikel ook benieuwd welke kansen en mogelijkheden er voor u zijn op het gebied van subsidies, kredieten en financiële voordelen? Neem vandaag nog vrijblijvend contact met ons op en wij helpen u graag verder.

Waarom een goede subsidie adviseur belangrijk is

Als u ons vorig artikel heeft gelezen waarin de vijf meest voorkomende misverstanden over subsidies worden besproken, dan weet u eigenlijk al waarom een goede subsidie adviseur belangrijk is. U bent druk bezig met het aansturen van uw medewerkers, nieuwe klanten binnen halen en houden, de administratie. Oftewel, u bent bezig met ondernemen. Geen tijd dan om urenlang ellenlange overheidsdocumenten uit te pluizen, uit zoeken wat ze nu precies bedoelen met alle afkortingen en vreemde termen, alle aanvraagformulieren bij elkaar zoeken en invullen. Het kost een hoop tijd als iemand er niet thuis in is. Gelukkig zijn onze specialisten dat wel en kunnen we het volledige proces – van subsidie onderzoek tot aanvragen – voor u uit handen nemen.

Hoe maakt u een goede keuze?

Er zijn subsidiebureau’s die alleen gespecialiseerd zijn in één of een klein groepje subsidie regelingen. Zij helpen bijvoorbeeld alleen bedrijven in de agrarische sector met de aangesloten subsidies. Of ze helpen alleen grote bedrijven met nieuwe innovatieve projecten waarbij de WBSO komt kijken. SubsidieNetwerk heeft het groter aangepakt en kan door haar ervaring en efficiënte werkwijze het juist veel breder aanpakken. Zo kijken wij niet alleen naar subsidies voor personeel, opleidingen of (online) marketing. Nee, wij kijken alles na waarin u heeft aangegeven behoefte aan te hebben. Daarbij kijken we ook nog eens op regionaal, provinciaal, landelijk en Europees niveau. Heeft u meerdere subsidie bureau’s op het oog? Vraag een vrijblijvend (persoonlijk) gesprek en vertrouw op uw gevoel.

Tips voor het kiezen van een subsidie adviseur

  • De meeste subsidiebureau’s werken op basis van no cure, no pay of een vast (uur)tarief. Meestal ontvangt het bureau ook nog een commissie over het subsidie bedrag. Spreek van tevoren goed af wat de betaalafspraken zijn en wanneer de factuur betaald moet worden. Soms dient de commissie factuur betaald te worden als het subsidie bedrag toegekend is en niet als u het ontvangen heeft. Voorkom verrassingen en spreek dit goed af.
  • Let op hoe het zit na de afloop van de opdracht. Heeft u bijvoorbeeld nog recht op service? Of bent u hen nog een vergoeding verschuldigd als u zonder het bureau subsidies aanvraagt? Lees daarom altijd de algemene voorwaarden. Controleer of u niet aan een wurgcontract vast zit waar u moeilijk vanaf komt.
  • Of u nu een subsidiebureau inschakelt of juist niet, u blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de aanvraag. Spreek daarom alles goed door met de subsidie adviseur die uw aanvraag indient. Als blijkt dat een subsidiebureau haar werk niet goed doet, uw aanvraag verkeerd indient kan het zijn dat u de subsidies niet krijgt, dient terug te betalen of zelfs een boete krijgt.
  • Vertrouw op uw gevoel, wanneer een bedrijf open, transparant en duidelijk is over de werkwijze, hoe zij te werk gaan en wat zij voor u kunnen doen, dan is het vaak een goede keuze om voor dit bedrijf te gaan.

Eén van de belangrijkste redenen voor ondernemers om een goede subsidie adviseur in te schakelen is toch wel tijd en kennis. Ondernemers hebben naast hun eigen werkzaamheden niet nog de tijd om alles uit te zoeken, te begrijpen en aan te vragen. Vaak ook omdat de regelingen door de overheid nogal eens onduidelijk kunnen overkomen, adviseurs met een subsidie achtergrond weten hier gelukkig wel raad mee.

1 2 3